-t

Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

Σχέδιο αναβάθμισης της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης


Σχέδιο αναβάθμισης της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης


Ekpaideusi2

Προτάσεις για την αναβάθμιση της Τεχνολογικής εκπαίδευσης κάνουν οι επιστημονικές ενώσεις ώστε οι σπουδές των νέων να αποκτήσουν ουσία και να τους παρέχουν προσόντα για την επαγγελματική τους εξέλιξη αλλά και προοπτικές συνέχισης των σπουδών.


Με αφορμή τις αλλαγές που προγραμματίζει το υπουργείο Παιδείας για τις σπουδές στα γενικά και τεχνολογικά λύκεια, οι οποίες θα ανακοινωθούν μέσα στον μήνα η Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΤΕΚ) κάνει τις δικές της διαπιστώσεις και προτάσεις για το μέλλον αυτών των σχολείων τα οποία στη χώρα μας είναι παραγκωνισμένα τόσο από την πολιτεία όσο και από τους ίδιους τους νέους.

Μεταξύ άλλων η ΕΕΤΕΚ αναφέρει: Στις Πανελλαδικές εξετάσεις στην ομάδα Α διαγωνίστηκαν περίπου 22.000 μαθητές και στην ομάδα Β περίπου 500.

Η ύπαρξη της ομάδας Β παρά τη μικρή συμμετοχή των μαθητών είναι απαραίτητη για τη διέξοδο προς τα πανεπιστήμια και εάν θα καταργηθεί, όπως φημολογείται, τότε θα έχουμε και πάλι ένα πισωγύρισμα, μια υποβάθμιση στην Τεχνική Εκπαίδευση.

Ομάδα Α
Η ομάδα Α οδηγεί στα ΤΕΙ με ποσοστό επί των εισαγομένων, το οποίο καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση και ποικίλλει ανάλογα με τον εκάστοτε υπουργό. Παλαιότερα όταν λειτουργούσαν τα Τ.Ε.Λ. το ποσοστό ήταν 25% όταν λειτουργούσαν τα ΤΕΕ κυμαινόταν από 10 έως 15% και φέτος το ποσοστό αυτό είναι 20%. Οι εξετάσεις αυτές περνούν κάθε χρόνο απαρατήρητες, αφού οι Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων μονοπωλούν τη δημοσιότητα, μια δημοσιότητα η οποία έχει πάρει μυθικές - παράλογες διαστάσεις αν αναλογιστεί κανείς ότι:
  • Σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα δεν διακόπτονται τα ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα για να αναγγελθούν ονόματα, σχολές, βάσεις κ.λπ.
  • Σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα που πλήττεται σοβαρά από την οικονομική κρίση δεν δηλώνουν γονείς ότι βρίσκονται σε αδιέξοδο, διότι δεν έχουν λεφτά για το φροντιστήριο.
  • Σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος δεν υπάρχουν τόσες χιλιάδες «αδιόριστοι εκπαιδευτικοί» οι οποίοι ασχολούνται με τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια διακινώντας μεγάλα ποσά μαύρου χρήματος.
  • Σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος δεν «αρρωσταίνουν» μαζικά οι μαθητές την άνοιξη, ενώ τον χειμώνα είναι υγιείς.
  • Σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος δεν κινητοποιούνται περιπολικά της αστυνομίας και ένοπλοι αστυνομικοί για τη μεταφορά των γραπτών από τα εξεταστικά στα βαθμολογικά κέντρα...
Αυτή η παράκρουση είναι επικίνδυνη διότι μυθοποιεί τις Πανελλαδικές εξετάσεις και κάθε φορά που επιχειρείται αναβάθμιση μέσω εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, το θέμα της εισαγωγής στα πανεπιστήμια εμφανίζεται ως το σπουδαιότερο και επισκιάζει όλα τα υπόλοιπα.

Αντίθετα με τις εξετάσεις του Γενικού Λυκείου, οι εξετάσεις των μαθητών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για τα ΤΕΙ βρίσκονται μονίμως στην αφάνεια. Το Επαγγελματικό Λύκειο σύμφωνα με τον νόμο, παρέχει στους αποφοίτους πτυχίο και απολυτήριο ισότιμο με το απολυτήριο του Γενικού Λυκείου και εν τούτοις θεωρείται υποδεέστερο.

Οι μαθητές της ΤΕΕ σημειώνουν χαμηλές σχολικές επιδόσεις, σε σχέση με τους μαθητές της γενικής, διότι έχουν βασικές ελλείψεις στα μαθήματα γενικής παιδείας. Θεωρούμε θετικό το ότι εφαρμόζεται ο θεσμός των μαθημάτων υποστήριξης στη «Νέα Ελληνική Γλώσσα» και στα «Μαθηματικά» από τη σχολική χρονιά 2011 - 2012.


Πηγή: ethnos.gr

                            Πέντε αλλαγές που θα δώσουν λύσεις σε προβλήματα

Για τα προβλήματα τα οποία χρονίζουν και ζητούν άμεση λύση προτείνουμε τα εξής:

Επειδή το επαγγελματικό σχολείο το οποίο έχει λίγα περιθώρια για να καλύψει τις ήδη υπάρχουσες αδυναμίες και ελλείψεις, των μαθητών στη γενική παιδεία προτείνουμε την εισαγωγή υποστηρικτικών μαθημάτων και στο Γυμνάσιο ώστε οι μαθητές οι οποίοι συνεχίζουν τη φοίτησή τους στην Τεχνική Εκπαίδευση να έχουν λιγότερες δυσκολίες στη φοίτησή και τη μετέπειτα συνέχιση των σπουδών τους.

2 Να θεσμοθετηθεί στον υπό ψήφιση νόμο για το Τεχνολογικό Λύκειο ποσοστό εισαγωγής στα ΤΕΙ, τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, ανάλογο του αριθμού των μαθητών της Γ΄ τάξης του Τεχνολογικού σε σχέση με τους μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου. Το ποσοστό εισαγωγής που ισχύει σήμερα 2% για τις αστυνομικές, πυροσβεστικές σχολές και 8% για τις στρατιωτικές είναι επιεικώς απαράδεκτο, διότι οι σχολές αυτές δεν είναι πανεπιστήμια για να εισάγονται μόνο οι αριστείς της γενικής παιδείας. Οι σχολές αυτές εκπαιδεύουν στελέχη για τις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας τα οποία ως επί το πολύ είναι «τεχνικά σώματα». Αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη εάν δημιουργηθεί νέο επιστημονικό πεδίο, όπως πρόσφατα ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος.

Στους αποφοίτους του Τεχνολογικού Λυκείου οι οποίοι κατέχουν απολυτήριο Γενικού Λυκείου ή άλλο ισότιμο τίτλο να δίνεται το δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΤΕΙ. Ο αποκλεισμός των αποφοίτων αυτών, παραβιάζει κάθε έννοια δικαίου και την αρχή της ισότητας, διότι διαθέτουν τα ίδια τυπικά προσόντα (απολυτήριο και πτυχίο) με όσους λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις της ομάδας Α αλλά οι ίδιοι δεν μπορούν να λάβουν μέρος σ΄ αυτές.

Στους αποφοίτους οι οποίοι λαμβάνουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΤΕΙ (ομάδα Α) να παρέχεται βεβαίωση πρόσβασης για να γίνονται δεκτοί και σε ιδρύματα της αλλοδαπής.

5 Να εξεταστεί εάν υπάρχει δυνατότητα εφαρμογής επαναληπτικών εξετάσεων και στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ.

Νικολίτσα Τρίγκα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου