ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΤΟΥ 2016
Τρία σενάρια εξετάζονται το Υπουργείο Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2016. Προκρίνει τη λύση των παρεμβάσεων στο σύστημα του Νέου Λυκείου με τα 6 Επιστημονικά Πεδία και τα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα αντί της πλήρους επιστροφής στο προηγούμενο σύστημα. Στόχος να έχουν οι υποψήφιοι πρόσβαση σε περισσότερες σχολές χωρίς να ανατραπεί η προετοιμασία που ήδη έχουν κάνει.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ είναι το μεγάλο ερωτηματικό για την νέα πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. που θέλει εγκαίρως να ενημερώσει μαθητές και εκπαιδευτικούς με δεδομένο ότι ξεκίνησε ήδη το ξήλωμα του Νέου Λυκείου. Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που ανακοινώθηκαν πριν από τις προγραμματικές δηλώσεις όλα όσα έπρεπε να γνωρίζουν οι μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου και οι καθηγητές τους για τις εφετινές προαγωγικές εξετάσεις.
Οι σενάρια που εξετάζονται πρέπει να εξυπηρετούν τρείς στόχους:
- Να διευρυνθούν οι επιλογές των υποψηφίων που έχουν περιοριστεί ασφυκτικά σε ένα σύστημα 6 Πεδίων που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους
- Να μην υπάρξει ανατροπή της προετοιμασίας που έχουν ήδη κάνει οι μαθητές
- Να μην ανατραπεί ο σχολικός προγραμματισμός σε επίπεδο οργάνωσης τμημάτων και αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών
Η ΟΛΜΕ έχει από καιρό εντοπίσει την ανάγκη να «ανοίξουν» οι επιλογές των υποψηφίων επισημαίνει ωστόσο ότι η όποια αλλαγή πρέπει να αποφασιστεί με βασικό γνώμονα να μην προκαλέσει αναστάτωση στους μαθητές.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του 360pedia.gr, τα σενάρια που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο τραπέζι κωδικοποιούνται ως εξής:
ΣΕΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΟ: Ένα πέμπτο προαιρετικό μάθημα το οποίο θα μπορούν να παρακολουθήσουν οι υποψήφιοι και να εξεταστούν σε αυτό, αν το επιθυμούν, προκειμένου να αυξήσουν αριθμητικά τις σχολές στις οποίες έχουν πρόσβαση.
Η συγκεκριμένη λύση μπορεί να γεφυρώσει τις Θετικές επιστήμες με τις επιστήμες Υγείας και να ενοποιήσει το πεδίο των Θετικών επιστημών που έσπασε στα δύο με την είσοδο και της Πληροφορικής ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, αφήνει όμως αποκομμένες στα ξεχωριστά τους Πεδία τις Θεωρητικές και τις Οικονομικές, Πολιτικές και Κοινωνικές επιστήμες.
Μια σημαντική παράμετρος σε αυτή τη λύση είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων ειδικοτήτων εκπαιδευτικώνστα σχολεία όλης της χώρας ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν τμήματα για τα μαθήματα επιλογής και στα ολιγοθέσια σχολεία.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ: Ο περιορισμός των σχολών στις οποίες έχει πρόσβαση ένας υποψήφιος στο Νέο Λύκειο, απορρέει από τα πολλά χωριστά επιστημονικά Πεδία. Η τελευταία ρύθμιση Λοβέρδου για πανελλαδική εξέταση και στην Πληροφορική αύξησε κι άλλο τα Πεδία που από 5 έγιναν 6.
Η μείωση των Πεδίων σε 4 με μια ομαδοποίηση τύπου Δεσμών στις σχολές θα αύξανε τις επιλογές. Και εδώ όμως θα χρειαζόταν ένα 5ο μάθημα επιλογής των μαθητών το οποίο θα επέτρεπε την πρόσβαση και σε σχολές άλλου Πεδίου από αυτό που έχει καταρχήν επιλέξει ο υποψήφιος.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΡΙΤΟ: Ομάδες σχολών με κοινή πρόσβαση από όλα ή από περισσότερα του ενός Πεδία. Ήδη, η νέα πολιτική ηγεσία φαίνεται ότι έχει προκρίνει την πρόσβαση σταπαιδαγωγικά τμήματα από όλα τα Πεδία. Ανάλογη ομάδα μπορεί να είναι τα ΤΕΦΑΑ, οι Ψυχολογίες, οι Πολιτικές και Κοινωνικές επιστήμες. Οι στρατιωτικές σχολές μπορούν επίσης να κινηθούν ανάμεσα στα Πεδία ανάλογα με την εξειδίκευση της κάθε μίας.
Ανάλογη επεξεργασία έχει ήδη κάνει η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είχε καταλήξει σε ομάδα περίπου 40 τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ τα οποία ανάλογα με το γνωστικό τους αντικείμενο θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως μπαλαντέρ ανάμεσα στα Πεδία.
Η διεύρυνση επιλογών στο μηχανογραφικό είναι πιο περιορισμένη με αυτή τη λύση η οποία όμως διατηρεί τον αριθμό μαθημάτων και Πεδίων του ισχύοντος νόμου.
Η Ομοσπονδία Φροντιστών Εκπαιδευτικών Ελλάδοςδιαμορφώνει πρόταση η οποία αποτελεί συνδυασμό και των τριών παραπάνω σεναρίων.
Μάλλον απίθανη θεωρείται η επιστροφή στο προηγούμενο σύστημα με τα 6 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα με το οποίο θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση οι εφετινοί υποψήφιοι της Γ’ Λυκείου. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του 360pedia.gr, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. δεν βρίσκει το λόγο να αλλάξει τον προγραμματισμό των υποψηφίων που από πέρυσι γνωρίζουν ότι θα εξεταστούν σε 4 μαθήματα και προτιμά να κάνει παρεμβάσεις ώστε να διευρύνει τις επιλογές τους όπως άλλωστε σκόπευε και η απερχόμενη πολιτική ηγεσία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου