Μία άκρως ενδιαφέρουσα ανάλυση για την
εκπαίδευση ( Από τον Ken Robinson )
Ο Κεν Ρόμπινσον (Sir Ken Robinson), που γεννήθηκε
στο Λίβερπουλ στις 4 Μαρτίου 1950, είναι συγγραφέας και σύμβουλος σε
θέματα εκπαίδευσης και καλλιτεχνικής παιδείας. Διετέλεσε διευθυντής του
έργου μεταξύ 1985 - 1989, καθηγητής
Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο του Γουάργουϊκ (Warwick) και εχρίσθη
ιππότης (παίρνοντας τον τίτλο του ) για τη συμβολή του στην
εκπαίδευση.
Κατάγεται από εργατική οικογένεια, ενώ σήμερα κατοικεί στο Λος
Άντζελες με τη γυναίκα του Μαρία-Τερέζα και τα δύο παιδιά του.Έχει γίνει
ιδιαίτερα γνωστός λόγο 3 ομιλιών που έχει δώσει σε συνέδρια
του TED το 2006 , το 2010 και το 2013 τα οποία έχουν
παρακολουθηθεί πάνω από 24 εκατομμύρια φορές στις ιστοσελίδες του TED.
Ο Κεν Ρόμπινσον έχει προτείνει ότι για να συμμετάσχουν και να επιτύχουν,
η εκπαίδευση πρέπει να αναπτυχθεί σε τρία μέτωπα. Πρώτον, ότι θα πρέπει να
προωθεί τη πολυμορφία προσφέροντας ένα ευρύ πρόγραμμα σπουδών και να ενθαρρύνει
την εξατομικευμένη μαθησιακή διαδικασία. Ότι θα πρέπει να προωθεί την
περιέργεια μέσω της δημιουργικής διδασκαλίας, η οποία εξαρτάται από την υψηλής
ποιότητας κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Τέλος, ότι θα πρέπει να επικεντρωθεί
στην αφύπνιση της δημιουργικότητας μέσω εναλλακτικών διδακτικών διαδικασιών που
έχουν λιγότερη έμφαση στην τυποποίηση των εξετάσεων, δίνοντας την ευθύνη για
τον καθορισμό της πορείας της εκπαίδευσης σε επιμέρους σχολεία και
εκπαιδευτικούς. Πιστεύει ότι ένα μεγάλο μέρος του σημερινού συστήματος
εκπαίδευσης στις Ηνωμένες Πολιτείες ενισχύει τη συμμόρφωση, την
υποταγή, και την τυποποίηση αντί για δημιουργικές προσεγγίσεις στη μάθηση.Ο
Ρόμπινσον τονίζει ότι μπορεί να επιτύχει μόνο αν αναγνωρίσουμε ότι η εκπαίδευση
είναι ένα οργανικό σύστημα και όχι ένα μηχανικό. Η επιτυχής διοίκηση του
σχολείου είναι ένα θέμα της ενίσχυσης ενός βοηθητικού περιβάλλοντος και όχι
θέμα "διαταγών και ελέγχου".
Αλλαγή των εκπαιδευτικών
προτύπων
Ο Κεν Ρόμπινσον προσεγγίζει ένα θέμα που απασχολεί τους εκπαιδευτικούς και τους πολίτες, δηλαδή αν υπάρχει ανάγκη αλλαγής του προτύπου εκπαίδευσης και σε ποια χαρακτηριστικά του. Υπενθυμίζει ότι το σημερινό σχολείο, το συνέλαβαν, το σχεδίασαν και το οικοδόμησαν για μια διαφορετική εποχή και μέσα στις ανάγκες της βιομηχανικής επανάστασης. Τι αλλάζει όμως σήμερα όπου επικρατεί η ψηφιακή επανάσταση, ο καταιγισμός των πληροφοριών και της εικόνας;
Πως μπορούμε να σχεδιάζουμε με
τόση σιγουριά και με κάθε λεπτομέρεια στον τρόπο εκπαίδευσης των σημερινών
μαθητών όταν δεν μπορούμε να προβλέψουμε τις κοινωνικές και οικονομικές
συνθήκες του επόμενου μήνα; Τέλος, υποστηρίζει ότι, σύμφωνα με έρευνες, η
εκπαίδευση αντί να διευρύνει τις ικανότητες αποκλίνουσας σκέψης και
δημιουργικότητας, οδηγεί τους μαθητές στην αντίθετη κατεύθυνση, λόγω της
κυριαρχίας της «μοναδικής λύσης».
Ο Κεν Ρόμπινσον (Sir Ken Robinson) είναι
συγγραφέας και σύμβουλος σε θέματα εκπαίδευσης και καλλιτεχνικής παιδείας.
Διετέλεσε διευθυντής του προγράμματος «Η Τέχνη στα σχολεία», καθηγητής
Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο του Warwick και εχρίσθη ιππότης
(παίρνοντας τον τίτλο του Sir) για τη συμβολή του στην εκπαίδευση. Έχει
γίνει ιδιαίτερα γνωστός για τις 3 ομιλίες που έχει δώσει σε συνέδρια της
Μη-Κερδοσκοπικής Οργάνωσης TED (Technology, Entertainment, Design) το 2006, το
2010 και το 2013, τα οποία παρακολούθησαν μέσω της ιστοσελίδας του TED πάνω από
24 εκατομμύρια επισκέπτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου